Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Makanan Sihat Spesifik Dengan Organ Badan,Part 2


Assalamualaikum..

Kalo perasan sebelum ni da buat entry pasal topik ni jugak tapi yang tu PART 1..boleh klik kalo  nak baca:  Part 1

Kali ni masuk Part 2 pula.. Jom tengok senarai makanan sihat ni yang secara tak langsung, ada bentuk yang spesifik dengan organ manusia dan berfungsi khas untuk organ tersebut!..adakah ia kebetulah atau ketentuan?fikir2 kan lah..

1. Cendawan & Telinga

Potong 2 cendawan akan dapat bentuk seperti telinga! dan cendawan ada vitamin D yang bagus untuk memperbaiki pendengaran telinga! =)



2. Anggur & Peparu


mesti pernah tengok peparu kn?..atau nk khususkn lagi  struktur dalam peparu yang dipanggil 'alveoli'..alveoli ni laa yang bantu oksigen serap dalam badan kita! nak tau bentuk dia camana? Tengok je buah anggur..macam tu la dia..

makan anggur memang bagus untuk peparu sebab dia dapat kurangkan risiko kanser peparu!..


3.Keju & Tulang

Tengok bentuk keju macam struktur internal tulang kita..hmm sebab makan keju memang bagus untuk kuatkan tulang sebab keju tinggi kandungan kalsium dan phosphat selain susu kn..so,kalo y xminum susu tuh boleh jgk makan keju utk tmbah kalsium dlm badan..




4.Pisang & Mulut

Pisang bentuk macam tengah 'SENYUM'..btul tak?..memang betul sebab makan pisang akan merembeskan hormon bernama 'serotoni'..hormon ni memang buat mood jadi Happy..so,bagus utk menghilangkan tekanan=)